26. oktober 2011

Begavet vol. 2 + lidt om at starte på arbejde igen

Med en sovende bebs på armen blev der tid til et hurtigt indlæg.
I går var jeg på besøg på skolen for at aftale, hvordan resten af min barsel skal forløbe. Det var dejligt at se kollegerne igen, tænkt at det er 4 mdr siden jeg sidst var på arbejde! Det er helt uroligt.
Det var nu også meget mærkeligt at være tilbage og bare på besøg. Jeg kendte jo ingen af eleverne, og så er jeg jo ikke længere en del af hverdagenstrummerum. Det hele føltes meget velkendt og meget fremmed på en gang.
Mine søde kolleger havde købt noget fint fint lege tøj til Alberte.



Hvad fandt jeg så ud af med hensyn til resten af min barsel? Jeg starter allerede på arbejde igen efter vinterferien!! Puh det er altså lidt angstprovokerende. Jeg synes godt nok ikke der er lang tid til, og jeg ved da ikke om jeg når at blive klar. Men... Det er jo mit eget valg. For der er mange fordele, trods alt. Jeg bliver ikke helt barselskulret, kæresten får næsten lige så meget barsel som mig (jeg synes, det er fantastisk at have en kæreste, der hellere end gerne vil holde barsel med sin datter), desuden giver det mig mulighed for at starte stille op. Alberte vil stadig være hjemme bare med far i stedet for mor, jeg starter op med et roligt skema, hvor jeg har fri senest kl14 hver dag uden aftenvagter. Det er trods alt rart at starte uden at skulle tænke på sin datter i en institution, hun hygger bare derhjemme med far. Ja, det skal nok blive godt - når jeg altså en gang får styr på min barselsplan. Skal have ringet til fagforeningen igen igen i dag.

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Åh, det er så svært med det dér barsel!!

    Jeg blev mor til Sofia medio august, og har også lige skulle meddele min arbejdsplads hvornår jeg kom tilbage.

    Min kæreste tager 12 ugers barsel, så jeg skal tilbage lige omkring påske. Synes vi har fundet en god løsning, og jeg glæder mig til at starte op på job mens kæresten kører Sofia ind i vuggestuen.

    SvarSlet
  2. Ja, det er hårde beslutninger, der skal træffes. Man har jo næsten lige fået den lille prut og nu skal man allerede tænke på at "efterlade" hende. Men det er nu dejligt med sådan nogle engagerede fædre.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...