18. juli 2011

Læsø, part II - indkøb

Selvfølgelig blev der også købt fine ting på Læsø. Der er simpelthen så meget fint håndværk.
I Østerby ligger Læsø Uldstue . Her var jeg naturligvis på besøg, og hold da op hvor var der bare mange fine ting. Der var de fineste håndstrikkede trøjer m.m. og ikke mindst garn og opskrifter i lange baner. Ulden kommer fra Læsøs får. På hjemmesiden er der i øvrigt en webshop, hvis andre skulle få lyst til at købe noget fra uldstuen.
Jeg måtte erkende, at det ville være helt håbløst at købe garn til endnu et projekt, i stedet forkælede jeg mig selv med denne lækre håndstrikkede sweater. Jeg kan lige se mig selv komme slentrende med barnevogn i efteråret iført denne dejlige varme sag.


 Da vi besøgte saltsyderiet købte vi naturligvis Læsø salt med hjem. Sådan noget dyrebart salt, skal naturligvis opbevares i en fin krukke. Denne er fra Lynggaard keramik. Jeg er helt vild med den blå farve, den signalerer da bare sommer, sol og havvand.



Fra Lynggaard keramik købte jeg desuden denne kande. Den pynter i sig selv, men jeg tænker også, at den kan bruges til varm kakao eller som vase. Pt er den flot udstillet i vores vitrineskab. Igen den fantastiske blå farve.



Senere i dag viser jeg, hvilke kreative projekter jeg fik afsluttet i ugen i sommerhus.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...