7. juli 2011

Kjoler

Jeg har syet et par kjoler... med blandet succes.
I dag blev det til denne kjole, som mere eller mindre er et rør med elastik i en løbegang. Simpelt, men man skal jo starte et sted. Desuden kan den bruges både nu og efter graviditeten, tænker jeg. Den er også meget behagelig i sommervarmen.






















Billederne er ikke de bedste (det er altså ikke så nemt at tage billeder af sig selv).

Jeg er ret vild med stoffet fra Stof2000 - LutterIdyl har syet et par chinobukser i samme stof - ja, sådan et par gad jeg også kunne ryste ud af ærmet.


Kjolen er inspireret af en kjole, som jeg tidligere har omtalt, men aldrig fået vist i færdig udgave, da jeg egentlig ikke er tilfreds med resultatet. Opskriften er fra Alt om Håndarbejdes SY-magasin 6/2011.

Jeg ved ikke, om det er fordi den ikke passer til en gravid eller flæsen er for stor... Jeg ligner i hvert fald et omvandrende cirkustelt i den. Måske skulle jeg have syet den i en anden form for stof.

Rappedikke har også syet en variant af kjolen. Den ser noget finere ud.







Nu jeg er i gang med at fremvise hjemmesyede kjoler, smider jeg da lige endnu en i puljen. Den er godt nok et år gammel, men stadig lige hjemmegjort.
Der en hæklet besætning øverst. Den er en ret god strandkjole.

2 kommentarer:

  1. Hvor er det dog bare nogle fine kjoler du har syet! :)

    SvarSlet
  2. Tak. Jeg ville ønske, jeg kunne sy noget mere avanceret, men de her er da en start.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...