17. juli 2011

Læsø, part I - oplevelser

 Hjemme igen kommer her lidt billedspam fra vores fantastiske uge på Læsø. Vi havde lånt min faster og onkels utroligt skønne sommerhus, så vi kunne holde vores sidste ferie som 2. Sidste år ved denne tid snakkede vi om, at det kunne være at sommeren 2011 skulle holdes i Sri Lanka, men men det er nok ikke så smart, når man er gravid i uge 34, så passer Læsø trods alt bedre!
Vi skulle jo selvfølgelig forbi Læsø saltsyderi, det kom der disse billeder ud af:







Vi fik spist super meget god mad. Der er jo friske råvarer nok på sådan en ø. Det blev til grillet jomfruhummer, ristede kantareller, nye kartofler, grillet laks og meget mere.



Jomfruhummeren var især en oplevelse. Vi er ikke de store gastronomer, så det var med spænding vi kastede os over opgaven. Resultatet blev ret godt. Men prøv lige at se sådan en fætter, den ser da skræmmende ud! En hel alien.




Desuden overraskede mine kæreste mig med en tur til Læsø Kur, hvor man kunne bade i varme salt bade og opleve generel velvære. Desværre er der jo noget med gravide og varme bade, hvor der har været mange andre mennesker. Derfor var jeg kun nede at dyppe i de varme bassiner med 12% og 30% (tror jeg det var) salt - der flyder man altså ovenpå! Ellers var der et bassin med alm. svømmehalstemperatur og 5% salt, her fik jeg svømmet en del - pludselig var jeg ikke en hval længere. Dog skal jeg love for, at jeg kunne mærke alle mine ekstra kilo lande i bækkenet, når jeg kom op af vandet - tænk at jeg slæber rundt på alt det hver dag...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...