24. juli 2011

Ny header - endnu en tidsrøver

Nu fik jeg sørme lavet mig en ny header. Jeg har længe tænkt, at jeg gerne ville have lavet en. Rappedikke har nu lavet en udførlig og utroligt pædagogisk DIY, så nu var der ikke længere en undskyldning.
Her er så resultatet:
Jeg ville gerne have lagt et billede ind af den gamle header, men jeg kunne simpelthen ikke finde den. Jeg er så utroligt dårlig til at holde styr på, hvor jeg gemmer ting - og på hvilken computer.
Du er meget velkommen til at komme med kommentarer til headeren, hvis du fx har idéer til, hvordan den kunne blive endnu bedre.
Da jeg skulle tilføje den nye header, blev jeg nødt til at ændre lidt i bloggens design. Det skulle jeg måske aldrig have gjort. Det var jo nærmest som at starte forfra. Bloggers design funktion er altså ikke det mest pædagogiske, hvis du spørger mig. Men nu er jeg da kommet frem til et rimeligt resultat. Dog er jeg ikke helt tilfreds med, at der af en eller anden grund kommer en ramme omkring mine billeder. At det så sjovt nok sker i Firefox, men ikke i Explorer gør ikke mysteriet mindre.

Jeg legede med flere versioner af headeren. Her er et alternativ:
I den øverste har jeg ført hunden igennem en effekt i programmet Picnik, jeg kan godt lide, at den ikke ser så skarp ud.
Det kan være, at jeg lige skal tilføje, at (som den skarpe læser måske har observeret) hunden er den, som jeg hæklede på Læsø. Jeg har vha. det gratis billedbehandlingsprogram GIMP slettet baggrunden, så den stod helt alene. Den er derefter gemt som en jpg fil. Herefter har jeg fulgt Rappedikkes DIY.

Hold nu op som tiden flyver, når man laver sådan en header, men det er nu altså ret sjovt at lege med.

3 kommentarer:

  1. Den er blevet rigtig fin Lise... godt det gav mening.. det er slet ikke så svært vel?

    SvarSlet
  2. det ser da knald godt ud :)

    SvarSlet
  3. Tak skal I have. Jeg er også selv ret godt tilfreds.
    Og nej, Christina, det er egentlig ikke så svært. Det er bare svært at begrænse sig, når der er så mange muligheder. Jeg blev også nødt til at købe mig adgang til Picnik, der var simpelthen så mange fine skrifttyper, som jeg ikke kunne lade være!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...