18. juli 2011

Læsø, part III - kreativitet

Ja, der blev ikke afsluttet så mange projekter på ferien, som jeg havde regnet med.
Det skyldtes dels, at der jo også skulle bruges tid på at se øen og nyde det gode vejr, dels at mine fingre er i oprør. Der er vand i leddene, så det går altså ikke så hurtigt, når der skal hækles.
Jeg fik dog lavet lidt. Denne rangle har jeg set hos en god kollega, hvis datter havde fået en lignende. Jeg tænkte, at sådan en måtte man da selv kunne lave.




Den består egentlig bare af to "pølser" stoppet med bamsefyld og en bjælde. De er derefter syet sammen, så de to ringe går ind i hinanden.












Derudover fik jeg langt om længe afsluttet min give away, der har hængt bagefter alt for længe. Det har bare været så varmt for mig at strikke i uldgarn. Hvorfor er der ingen der har fortalt mig, at en gravids hænder bliver deres egen radiator?
Nok undskyldninger, sjalet bliver i morgen sendt af sted til vinderen Karoline.


 







Der har allerede været billeder af den. Men her kommer lidt flere. Jeg havde længe haft planlagt, at Lillepigens første bamse/tøjdyr skulle være en hjemmekreeret sag, så det var et projekt, der stod højt på listen. Resultatet blev denne lille hund. Opskriften er fundet på Ravelry. Min hund ser dog noget anderledes ud. Jeg ville ikke bruge perleøjne, da jeg var bange for, at små barnetænder ville kunne få dem bidt af. Desuden havde jeg en anden farvekombination i tankerne. Resultatet er, at min hund egentlig ikke ligner en hund, men mere en form for fantasidyr, og det tiltaler mig faktisk.
























Den øverste rangle er til min kusines søn. Jeg skal da også have lavet en til mig selv + jeg skal have hæklet en mini vimpelrække til barnevognen. Der er bare det problem, at jeg nu er begyndt at døje med væske i fingerleddene. Mine fingre føles som et par krogede klør, når jeg vågner om morgenen. Det forsvinder heldigvis i løbet af dagen, men det er stadig super hårdt at hækle. Det går lidt lettere med strikketøjet. Der er selvfølgelig også i gang med et par projekter på den front. Jeg begynder så småt at blive stresset omkring de uafsluttede projekter. Jeg har bl.a. en cardigan og et royalt svøb, der skal afsluttes. Der er altså efterhånden snart kun 5 uger til termin!

7 kommentarer:

  1. Hvor er det nogle lækre sager du har fået lavet! Er helt tosset med din fantasihund, så nuttet et lille tøjdyr kan da kun blive et hit hos den lille ny! Og der skal nu nok blive rigelig kreatid efter den lilles ankomst, så er sikker på du nok skal få afsluttet det uafsluttede ;)

    Lidt sjovt at følge dig nu hvor vi har termin tæt på hinanden! Er selv 34+1 uger henne i min graviditet og døjer selv en del med varmen pt., phyyyha.

    Fortsat rigtig god dag /Heidi

    SvarSlet
  2. Tak skal du have! Jeg er glad for, at du siger, at der også er et liv på den anden side :) Pt føles det som om, at alt stopper, når den lille kommer, men sådan er det selvfølgelig ikke.

    SvarSlet
  3. Sikke nogle flotte sager du har lavet! Vi har også en rangle som den du har lavet på øverste billede. De er super søde og gode at holde ved.

    Den strik du har på, på dit profilbillede – har du selv strikket den? I så fald, vil du ud med hvor opskriften er fra? Er nemlig på jagt efter en lignende opskrift med god pasform.

    Kh. Tine – detbedstejegved.blogspot.com

    SvarSlet
  4. Tak, skal du have, Tine.
    Jeg har ikke selv strikket trøjen, det har min mor. Opskriften er fra Kvickly. Måske kan du finde den her: http://www.kvickly.dk/upload/modul/kvickly/strikkeopskrifter/160420091549158484.pdf
    Ellers er det bare at finde den på deres hjemmeside. Nu ved jeg ikke om det er opskriftens skyld, men jeg synes, at min trøje er lidt for stram. Hvis jeg skulle strikke den nu, ville jeg nok vælge et nummer større. Jeg kan godt lide, at der er god plads i sådan sweater.

    SvarSlet
  5. Mange tak for svar! Der findes jo et hav af sådanne opskrifter... Min strikkedame mener ikke at jeg skal vælge en med raglanærmer, men det synes jeg bare sidder pænest (som regel), og hun mener det stik modsatte. Hvad synes du i forhold til den opskrift din mor har strikket efter?

    Kh. Tine

    SvarSlet
  6. Ærmerne er ikke optimale på min trøje. Det er som om, at den kryber op omkring skuldrene. Jeg har en idé om, at det ville have været bedre, hvis den var en tand større og dermed ikke så stram.

    SvarSlet
  7. Tak Lise! Jeg må vist kigge mig lidt omkring inden jeg vælger en model.

    Kh. Tine

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...